Fra Gribbe mot Skogshorn

fredag 17. juni 2011

Susan Lordi - Courage

Dette er min inspirasjon - Courage, heter den. Men den kunne likesågodt hett frihet, styrke el. noe annet. Jeg har et forhold til Susan Lordi's engler, el jeg vil si engleaktige skulpturer,  tilbake til USA i 2004. Mor samler på engler, så jeg kjøpte en til henne. Det er veldig vanskelig å finne noe som er Made in the USA der. Alt er lagd i Kina el Korea el Taiwan. Finnes sikkert spesialbutikker som har ting lagd i USA, men jeg kom aldri dit. Det ville også koste det hvite ut av øyet... Men designeren her er i hvertfall amerkansk,  Susan Lordi,  http://willowtree.info/, Floriss på FK-senteret har en del av dem. Jeg kjøpte denne der. Den er så livsbejaende, og er jeg deppa, gir den faktisk styrke.

Du lever

Du rusler gjennom skogen
med sol på hendene dine
som varmen av blyge kjærtegn.
Da trår du på en kongle på stien,
kjenner det mjuke trykket av den
gjennom sålen på skoen din.
En liten hendelse, så liten at
den nesten er ingenting.
Men vær hos den med hele ditt menneske.
For det hender deg på jorden dette.
Du lever. Lever.

Hans Børli "Dagene går mot vest"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar