Fra Gribbe mot Skogshorn

tirsdag 11. oktober 2011

Frisklivssentralen



Jeg vil bare slå et slag for Frisklivssentralen som har kommet i gang i Nord-Aurdal. Tilbudet er særlig rettet mot folk som har en sykdom eller er i ferd med å få en sykdom. Det gjelder f.eks hjerte-kar, overvekt, Diabetes 2, psykiske lidelser, fibromyalgi, KOLS, ryggplager, sykmeldinger og attføring. Du får en såkalt frisklivsresept for tre måneder, for 250,- kr (3 mnd) kan du trene alt du vil fra 09 - 21 på hverdager, og 10 - 15 lør, på styrkerom, el delta i en av to grupper. Zumba/dans m/styrke tirsdager 14.30 - 15.30 (Jeg er med der, kjempegøy!), stavganggruppe torsdager. Sirkeltrening m/ styrke er også planlagt. Alle leger, fysioterapeuter, sykepleiere, helsesøstre, og sikkert fler kan bidra med "resept". For mer info se Nord-Aurdal kommunes hjemmesider www.nord-aurdal.kommune.no, under logoen Frisklivsentralen, el ta direkte kontakt med frisklivsveiledere Kristi Colling Westerbø tlf 94 83 94 90, el frisklivsveileder Ina Stokkenes Syversen
Tlf : 46 81 26 14 - Dette er kjempesøte, trivelige jenter! Ikke skummelt... Og jeg våger påstanden at de aller, aller fleste har nytte av fysisk aktivitet, psykisk og fysisk.
Prestekrageenga mi 2011
frisklivssentralen@nord-aurdal.kommune.no

1 kommentar:

  1. For en inspirerende blogg! Jeg pleier å ta en ut-i-det-blå-alenetur hver sommer - til Fagernes, Bygdin, Over Sognefjellet, ned til Årdal og Hemsedal og tilbake. Det som er fint med sånne alenturer er at man kan ta helt spontane avstikkere akkurat der man vil - og her ser jeg flotte tips til ukjente (for meg) steder jeg kan utforske. Så gøy! Du er velkommen til min blogg, jeg blogger om litteratur, reiser, hage og stjernetrærne i livet. Her er link til innlegget om min alenetur til Lovund. For en opplevelse! http://stjernetre.blogspot.no/2011/05/om-lovund-lundefugler-og-om-leve-sa.html

    SvarSlett